Witajcie na moim blogu!

Witajcie pokemaniacze!

Chciałbym Was serdecznie przywitać na moim blogu o tematyce Pokemon. Planuję wstawiać tutaj różne poradniki, porady itp. dotyczące nasz...

Gdzie możecie mnie jeszcze znaleźć?

Oprócz moich własnych pomysłów, czekam także na wasze propozycje! Piszcie, co byście chcieli zobaczyć na moim blogu!

niedziela, 28 lutego 2016

Andrzej Sapkowski - Ostatnie Życzenie


"Coś się kończy, coś się zaczyna"

       Książka zabiera nas do średniowiecznego świata, w którym istnieje masa zagrożeń. Wiele potworów osiedliło się w lasach, górach a nawet w miastach. Istnieje profesja, która broni ludzi przez owymi stworami - wiedźmini. Jednym z przedstawicieli jest Geralt z Rivii.

     "Ostatnie Życzenie" jest zbiorem opowiadań i historii wyjętych z życia wiedźmina.  W trakcie naszej "podróży czytelniczej" możemy poznać różne postacie, a w tym sławnego trubadura Jaskra, czarodziejkę Yennefer oraz białowłosego pogromcę strzyg i bazyliszków - Geralta z Rivii. Książka jest napisana bardzo humorystycznie. Znaleźć można w niej wiele świetnych cytatów:

Opowiadanie: Mniejsze zło
A taka to była spokojna okolica. Nawet skrzaty z rzadka jeno szczały tu babom do mleka.
Opis: Caldemeyn do Geralta.

-----
(...) stwierdzono wręcz niepoczytalną skłonność do okrucieństwa, agresji, gwałtownych wybuchów gniewu a także wybujały temperament.
- u każdej baby można stwierdzić coś takiego.
Opis: rozmowa Geralta z czarodziejem Stregoborem.

-----
Więcej tolerancji, jeśli łaska.[...] Twoja matka, jak widzę, musiała dostatecznie często chodzić sama po lesie, byś miał powody zastanawiać się nad własnym pochodzeniem.
Opis: Geralt do półelfa.

-----
Skorzystaj z okazji i sam też się wykąp. Po zapachu jestem w stanie domyślić się nie tylko rasy i wieku, ale i maści twojego konia.
Opis: Yennefer do Geralta.



W książce zapożyczono motywy z baśni braci Grimm, takich jak "Śpiąca Królewna", czy "Piękna i Bestia" w nietypowym, szokującym odzwierciedleniu.

       "Ostatnie Życzenie" Andrzeja Sapkowskiego było moją pierwszą poważnie przeczytaną książką. Sięgnięcie po nią było efektem nudy. Jak autor mawiał "Coś się kończy, coś się zaczyna." - skończyła się nuda, zaczęła książka. Została ona tak napisana, że możemy doszukać się w niej humoru, powagi, nawiązań do starych baśni oraz wiele więcej. Fani gry Wiedźmin powinni być zachwyceni tym tytułem, a w szczególności kolejnymi częściami tej sagi. Mimo że nie interesowałem się tym uniwersum, to zostałem nim oczarowany dzięki mojemu bratu. W kolejnych częściach poznajemy jedną z ciekawszych postaci - Ciri. Książka posiada zaledwie 200 stron z przyjemną do czytania czcionką. Nawet jeśli nie jest się zagorzałym czytelnikiem, to można ją przeczytać bardzo szybko.

Książkę z ogromną przyjemnością oceniam na: 10/10 - zostałem nią tak zauroczony, że nie potrafiłem znaleźć żadnych wad.

Na koniec pragnę "zarzucić" jeszcze jeden cytat, który ukazuje drugą - poważną stronę książki.

-----
Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte (...), jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale.
Opis: Geralt w rozmowie z magiem Stregoborem.


Postanowiłem wrzucić na bloga moją recenzję książki "Ostatnie Życzenie" Andrzeja Sapkowskiego. Zostanie ona udostępniona na stronie biblioteki mojej szkoły, więc chciałem na tym dodatkowo skorzystać i udostępniłem ją tutaj. :)
Mam nadzieję, że wam się podoba - jeśli tak, to mogę pisać recenzje częściej.
Pozdrawiam, Rannis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz