Witajcie na moim blogu!

Witajcie pokemaniacze!

Chciałbym Was serdecznie przywitać na moim blogu o tematyce Pokemon. Planuję wstawiać tutaj różne poradniki, porady itp. dotyczące nasz...

Gdzie możecie mnie jeszcze znaleźć?

Oprócz moich własnych pomysłów, czekam także na wasze propozycje! Piszcie, co byście chcieli zobaczyć na moim blogu!

wtorek, 5 stycznia 2016

Najbardziej zapomniane pokemony


Jak sami wiecie, nie każde pokemony opłaca się trenować lub po prostu ich nie lubicie. Postaram się wam teraz wymienić kilka "Najbardziej zapomnianych pokemonów". Od razu mówię, że miejsca są przypadkowe - wymieniam po kolei, a nie ze względu na "bardziej zapomniane".

1. Persian:
Generacja - I
Typ - Normal
Ewolucja - z Meowth na 28lvl
Ability - Limber/Technician
Hidden Ability - Unnerve
EV - 2 SPEED

Uważam, że Persian jest jednym z bardziej zapomnianych pokemonów, głównie dlatego, że jest po prostu nieużyteczny. Jego jedynym plusem jest wysoki speed, ale nawet jeżeli wyszkoli się go w EV full attack i full speed, to dużo nie zdziała. Do IV generacji posiadał tylko ability limber, które też nie jest za przydatne. Posiadanie typu normal też mu nie jest na rękę, bo takich pokemonów (i nawet lepszych!) jest mnóstwo.
Oczywiście nie mówię, że jest kompletnie nieużyteczny, bo każdemu pokemonowi można zrobić silny build, który zmiecie te silniejsze... No może oprócz Caterpie :D

2. Stantler:
Generacja - II
Typ - Normal
Ewolucja - brak
Ability - Intimidate/Frisk
Hidden Ablility - Sap Sipper
EV - 1 ATTACK

Stantler jest jednym z niewielu pokemonów, które nie szkoliłem lub szkoliłem tylko RAZ. Tak, był ten raz, gdy grałem w Pokemon Crystal. Nie pamiętam prawie żadnego wątku z anime (pomijając ten las, w którym go spotkał Ash), w którym by się pojawił. Może Intimidate jest całkiem przydatnym Ability, ale nie zawsze się jest ono opłacalne (szczególnie na wybuffowanym przeciwniku). Według mnie, to Stantler jest wart trenowania, ale zawsze znajdzie się lepszy wybór. Niestety nie ma on ewolucji, co jeszcze bardziej zniechęca do zamieszczenia go w drużynie.

3. Masqurain:
Generacja - III
Typ - Bug/Flying
Ewolucja - z Surskit na 22lvl
Ability - Intimidate
Hidden Ability - Unnerve
EV - 1 SP. ATT, 1 SP. DEF

Ten mój wybór mnie nawet dziwi, ponieważ Masqurain jest dobrym pokemonem. Może jego typ bug/flying nie zachwyca, ale nie można zapominać, że ewoluował z Surskit, którego typem był bug/water i dzięki temu jest on w stanie używać silniejszych wodnych ataków jak Hydro Pump. Ability nie jest dla niego korzystne, gdyż zmniejszenie ataku i tak nic nie da - prawdopodobnie zginie na hita, czy dwa (niska obrona i niekorzystne połączenie typów). Praktycznie rzadko używany, czy to przez trenerów w dziczy, czy w samych walkach WiFi. Sam go używam, gdy gram na stronie Pokemon Showdown. Buffowanie go to podstawa - Quiver Dance. Jeszcze jakieś silne ataki typu Hydro Pump, Air Slash i Bug Buzz i już możemy mieć łatwą wygraną.

4. Chimecho:
Generacja - III
Typ - Psychic
Ewolucja - z Chingling poprzez szczęście w nocy
Ability - Levitate
Hidden Ability - brak
EV - 1 SP. ATT, 1 SP. DEF

Szczerze? Uwielbiam Chimecho. Bardzo fajny psychiczny pokemon.  Dobre ability. Tylko statystyki są niestety nie za dobre - jedyna interesująca rzecz, to SP. ATT oraz HP. Ciężko nim coś zdziałać przy walce z silniejszymi pokemonami, szczególnie że posiada bardzo mało użytecznych ataków (trzeba mu pomóc TM'ami). Większość tego czego się uczy, to ataki defensywne lub wspomagające (Heal Pulse, Heal Bell itd.). Przez to, że jest rzadko używany, to jest często zapominany...


5. Manaphy:
Generacja - IV
Typ - Water
Ewolucja - brak
Ability - Hydration
Hidden Ability- brak
EV - 3 HP

Szczerze, to tego wyboru nie jestem pewien, bo nie interesowałem się jakoś specjalnie IV generacją. Na pewno Phione jest słaby i nikt go nie używa, co do Manaphy nie mam do końca pewności... Typ water, ability średnie. Wysokie statystyki, głównie, dlatego że jest legendą :P Jakoś nigdy nie widziałem, żeby był używany w jakichkolwiek walkach. Za dużo o nim do powiedzenia niestety nie mam. Napiszcie w komentarzach, co o nim uważacie.


Wolałbym się nie zagłębiać w dalsze generacje, gdyż nie grałem w nie dużo i nie wiem do końca, które pokemony są rzadko używane i zapomniane. Jestem w stanie stwierdzić, które są słabe, użyteczne itd. Mam nadzieję, że podobało się wam, to co tutaj zmajstrowałem i zapraszam do podawania swoich "Najbardziej zapomnianych pokemonów" w komentarzach!

Trzymajta się!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz